Kiedy udająca niewidomą Madame Souza podąża za mechanikiem, dociera do skrzyżowania, gdzie możemy zobaczyć hydrant, maszynę wydającą gazety oraz przejście dla pieszych. W następnej scenie to wszystko znika.
Pod koniec filmu, gdy Trio i Souza jadą po moście nad zatoką, możemy zobaczyć statek wpływający do zatoki. Jakkolwiek w następnej scenie, gdy obserwujemy mafiozów, ten sam statek opuszcza zatokę zamiast do niej wpłynąć.
Pęknięcie kineskopu telewizora w domu Madame Souza zmienia swój kształt i położenie w kolejnych scenach.
Roberte Rivette - akordeonistka, która gra na dachu ciężarówki podążającej za kolarzami, przedstawia Yvette Hornere - gwiazdę francuskiej estrady, która nadal nagrywa piosenki i gra koncerty.
Czarnoskóra tancerka, którą oglądaja w telewizji Champion i madame Souza, to karykatura Josephine Baker - tancerki i piosenkarki, szczególnie popularnej w Paryżu w latach 20-tych XX wieku.
Kolarz jadący w żółtej koszulce to karykatura pięciokrotnego zwycięzcy Tour de France, Jacques'a Anquetila. Scena rozgrywa się najprawdopodobniej w 1957 r.(pierwsze zwycięstwo Anquetila W TdF), gdyż był to jedyny wyścig mający metę etapu w Marsylii, w którym kolarz brał udział.
Pianista, którego oglądają w telewizji madame Souza i Champion to kanadyjski wirtuoz, wybitny interpretator twórczości J.S. Bacha - Glen Gould.
Gitarzysta, którego oglądają w telewizji madame Souza i Champion, jest karykaturą Django Reinhardta.
Samochody ludzi z mafii mają rejestrację "in vino veritas" czyli "w winie prawda."